19 Ekim 2008 Pazar

Kalpsiz Adam Dizisinin Başrol oyuncusu Saadet Işıl Aksoy Röportajı


Saadet Işıl Aksoy, oyuncu olmaya Al Pacino'nun filmlerini izledikten sonra karar verdiğini söyledi.
Saadet Işıl Aksoy, gelecek vaat eden başarılı oyuncular arasında yer alıyor. Rol aldığı dizilerde artık başrolde oynayan Aksoy, bu yıl 'Yumurta' filmiyle yurtdışına gittiği festivallerde kendinden söz ettirdi, film teklifi bile aldı. Aksoy, Yeni Aktüel dergisinin bu haftaki sayısına da oyunculuktan ve hayattan beklediklerini anlattı.

* Gözükara mısınızdır?
Eskiden öyleydim. Ama yaşım ilerledikçe korkaklaşıyorum. Bilinç, korkaklığı getirir derler ya. Belki de gözükaralık, girişkenlik cahil cesaretiydi, hayatı tecrübe etmeden bir şeyleri yapma telaşıydı. Şimdi ayağımı sağlam basma derdindeyim.

* Oyuncu olmaya nasıl karar verdiniz?
Aslında oyunculuk yaşadıkça ve tecrübe ettikçe içime işlemeye, derinlere inmeye başladı. Başlarda sadece zevk aldığım, zamanımı onunla uğraşarak geçirmek istediğim bir şeydi. Her şey sinemaya olan ilgimle başladı. Oyunculuk meselesi şu: Galiba küçük riskler alarak başlıyorsunuz. Bir anda çok büyük bir risk alıp, tam her şeyin ortasında olmak değil de; kısa filmde oynamak, kendini izleyerek ders çıkartmak, aynı hatayı tekrarlamamak, ama başka hatalar yapmak. Sonra dizilerde küçük rollerde oynayıp işi kavramaya çalışmak. Aynı şekilde orada da yaptığın hataları tekrarlamamak.

* Sinemayı bu kadar büyülü kılan neydi?
Al Pacino'nun 'Şeytanın Avukatı' ve 'Simone' filmlerini izledim. İkisinde de Al Pacino oynuyordu ama ikisi de bambaşkaydı. İzlerken ikisine de inandım. Çok etkilendim gerçekten. Kendi kendime, "İnsanın içindeki diğer kişileri bulması ne kadar acayip ve zevklidir" dedim. İşte oyunculuğun bana düşündürdüğü bu, kendinle uğraşmak! Oyunculuk tamamen kendine yatırım yaptığın bir meslek. New York'ta gittiğim okulda bize hep söyledikleri şey şuydu: "Hayattaki seçimleriniz oyunculuktaki seçimlerinizdir; oyunculuktaki seçimleriniz de hayattaki seçimlerinizdir!" 'Yumurta'nın çekimleri için iki ay Tire'de kaldım. O çekimler biter bitmez New York'a gittim. Türkiye'nin küçük bir ilçesinden kapitalizmin merkezine uçuyorsun bir anda. Çok acayipti. New York'ta da kendi şartlarım içinde mutlu bir hayat kurabildim. Bunlar insana çok şey katıyor.

* Diziler izleyicinin gözünde kalıplar oluşturuyor. Mesela, kötü kadın rolünü oynamayı tercih etmeniz risk mi?
Bu durum toplumsal yapıdan kaynaklanıyor. İnsanlar evlerine aldıkları, televizyondan her hafta izledikleri ve sanki komşunun kızıymış gibi gördükleri kişileri başka bir yerde sevişirken ya da başka bir yerde kocasını aldatan bir kadın olarak görmek istemiyor. İstemediğinin farkında değil ama görünce rahatsız oluyor. Yapımcılar da oyunculara çok fazla seçenek sunmuyor. Karı kocayı ayıran bir kadını, seyircinin 'kötü kadın' olmasına alıştığı birine oynatmayı doğru buluyor. Oyuncunun da riskten korkmaması gerekiyor.

Hiç yorum yok: